آشنایی با SLA و SLR و SLO

دو مفهوم ذیل را در ارایه خدمت در نظر داشته باشیم:

قرارداد سطح خدمات (Service Level Agreement(SLA))

قراردادی است بین ارائه کننده خدمات فناوری اطلاعات و یک مشتری. این قرارداد اهداف و انتظارات سطح خدمات را ثبت نموده و مسئولیت های ارائه کننده و مشتری را مشخص می کند. 

نیازمندیهای سطح خدمات (Service Level Requirements)

نیاز مشتری به یک جنبه از خدماتIT بر اساس اهداف کسب و کار را گویند که آن هم در قالب یک سطحی بیان می شود.

 

جالبه بدونید که تفاوت مفاهیمی مانند SLA و SLR  رو می شود در شکل ذیل ترسیم کرد:

 

البته یک (SLO)Service Level Operation که به معنای سطح خدمتی هست که واقعا تحویل می شود که البته می تونه در جاهای مختلف متفاوت از SLA به مشتری تحویل داده بشود.